Jag har haft Tele2 som operatör i säkert tio år. Jag minns att jag bytte till dem för att de hade bättre täckning på i det hus jag jobbade då. Det har funkat bra och jag har väl inte direkt haft någon anledning till att fundera på att byta. Tills nu. 

Jag har en iPhone 6 med spräck skärm som jag har gått med sen i höstas. Då hade jag precis hämtat ut den här telefonen efter att ha haft den på lagning för samma sak. Jag tecknade då en extra trygghetsförsäkring som skulle täcka kostnaderna om samma sak skulle hända igen och jag skulle då bara enkelt kunna lämna in min telefon, få ut en lånetelefon och sen betala en femhunka i självrisk och så kunna plocka ut en ny telefon efter nån vecka. Smidigt. Nope. Jag har sen den här luren krossades, gått in i ett antal Tele2-butiker både i Gbg och i Sthlm för att lämna in min, men de har aldrig några lånetrlefoner inne. Jag har frågat om man kan boka en, eller om de kan ringa upp mig när det kommer in en, men icke.  Sist jag testade, i Nordstan, sa de att alla lånetrlefoner var bokade. (?!) Det är alltså skillnad på folk och folk, tydligen. Jag har ringt kundtjänst och fått prata med den ena idioten efter den andra som inte bara är oförmögen att hjälpa mig, utan också tycks stå helt oförstående inför begreppet service eftersom de inte kunnat hjälpa mig överhuvudtaget. Efter varje samtal har jag fått svara på en sån där kundundersökning och givetvis givit dem lägsta möjliga betyg. Idag blev jag uppringd pga detta med frågan om varför jag varit missnöjd och hur man kunde gottgöra mig. Resultatet av detta samtal, är att jag är om möjligt ännu mer missnöjd och nu bestämt mig för att byta operatör. Något som jag för övrigt påtalade att jag hade funderat på i samtalet idag, varpå han så vänligt förklarade hur jah skulle göra för att byta till Telenor. (?!?!) Den enda "kompensationen" jag fick, var att han gav mig en fri månad från abonnemangskostnaden. (Wow, det är säkert 200 spänn!) Alltså vilket jävla clownföretag. Borde de inte vara lite mer välvilligt inställda till sina trogna kunder med tanke på den konkurrens som råder bland operatörerna nu? Så. Nu ska jag sätta mig och googla på mobiloperatörer.   

Tele2, ni kan dra åt helvete. 

Kommentera

Publiceras ej